wtorek, 7 maja 2013

Wycieczka do Warszawy - ciąg dalszy



Wspomnienia z wycieczki do Warszawy

W czasie egzaminów gimnazjalnych wraz z całą klasą wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Zbiórka była o godzinie 6 rano. Po zajęciu wygodnych miejsc w autokarze, ruszyliśmy w drogę. Do Warszawy dotarliśmy o godzinie 12.34. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki, gdzie każdy zrobił kilka fajnych fotek. Wjechaliśmy na 30 piętro pałacu w 19 sekund. Z góry zobaczyliśmy piękną panoramę Warszawy. Następnie pojechaliśmy na pyszny obiad. Po obiedzie zwiedziliśmy Park Łazienkowski. Po długim spacerze, zmęczeni pojechaliśmy do hotelu, gdzie czekała na nas kolacja. Następnego dnia wstaliśmy wcześnie  i z radością poszliśmy na śniadanie. Od razu po śniadaniu ruszyliśmy dalej zwiedzać. Drugiego dnia zobaczyliśmy Zamek Królewski, przespacerowaliśmy się Starówką i dotarliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza. To nie był jeszcze koniec atrakcji, bo po obiedzie zwiedziliśmy Wilanów. Po kolejnym męczącym, ale atrakcyjnym dniu wróciliśmy do hotelu. W trzecim i ostatnim dniu wycieczki pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. To miejsce podobało mi się najbardziej, ponieważ zobaczyłam tam dużo atrakcji. O 14.00 poszliśmy w Koperniku na przedstawienie robotów. To przedstawienie było o duchach i matematyce. Jeszcze wcześniej mogliśmy pochodzić i pooglądać różne maszyny. Jedna z maszyn podobała mi się najbardziej, a był to rower, na który się wchodziło i jak się pedałowało to z lewej strony za szybą pokazywał się kościotrup, który pedałował na rowerze.
Wycieczka bardzo mi się podobała, bo dowiedziałam się dużo interesujących rzeczy na temat stolicy swojego kraju. Zobaczyłam również dużo ciekawych miejsc i zabytków. Z przyjemnością pojechałabym tam jeszcze raz.

Weronika Mola







Warszawska wycieczka

Wyjechaliśmy bardzo wcześnie z Katowic, bo już o 6.00 rano.  Sześć godzin później byliśmy na miejscu. Pierwszy odwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki. Najbardziej podobało mi się to, że widać całe miasto, gdy się wyjedzie na sama górę . Tam zrobiłam sobie zdjęcie z panią Dorota – będę miała super pamiątkę.  Później pojechaliśmy na obiad do rybnej restauracji. Następnym punktem były Łazienki i pomnik Chopina. Podobały mi się tam pawie, które mają niesamowite ogony , ale nie chciały ich zaprezentować, a szkoda.
Drugiego dnia zobaczyliśmy również Zamek Królewski, a w nim piękne rzeźby i malowidła, zwiedziliśmy również Zamek w Wilanowie i zobaczyliśmy pomnik Zygmunta 3 Wazy.
Ale najbardziej podobał mi się dzień trzeci, ponieważ zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernika. Mogłabym tam spędzić cały dzień.   Podobały mi się roboty i przedziwne wynalazki. Może kiedyś pojadę tam z całą moją rodzinką. Byłoby fajnie, bo tatę już zaraziłam tym pomysłem, dając mu książkę – przewodnik po Centrum Nauki Kopernika.
Bardzo podobała mi się ta wycieczka , szkoda że tak szybko minęła

Oliwia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz